Trygg Skärmanvändning

Tack till alla som deltog i diskussionskvällen om tryggt skärmbruk.

På den här sidan hittar du materialet som presenterades på kvällen, och mera. Om du har feedback eller ideér kan du kontakta oss här

Material från diskussionskvällen

Presentationen från Annukka Såltin (pdf)
Aktivitetsbingo (pdf)
Flyer som delades ut

Några bra länkar

(se också Presentationen ovan för flera)

Digirygsäcken - Mycket material gällande hälsosam skärmanvändning från Pelituki. Rekommenderas.
Spel Ett - Läsflyt - Ett lärorikt spel till smarttelefoner/tablets där barnet kan träna läsning
Moka Mera - Två spel, ett för att träna språk och ett för känslor. För smarttelefon/tablets.
Spoofy - Ett spel som lär ut "netikett" och lite om vilka saker man bör akta sig för på internet. Kan spelas antingen i Webbläsaren eller laddas ner till smarttelefonen/tablet:en.
Magis - Ett spel utvecklat för att öka barns kunskaper om välmående. Kan spelas i webbläsaren eller laddas från Apple's App Store och Google Play Store
Pappas Appar - Svensk sida som recenserar spel för barn. Har som policy att inte lista spel med utomstående reklam eller in-app-purchases. Uppdateras mycket sporadiskt numera men värt att kolla på.